2 Nisan 2012 Pazartesi

"Bir Kitap Al, Bir Kitap Bırak"



Notos dergisinin Nisan Mayıs sayısında Duygu Bayar Ekren'in bir haberine rastladım ve sizinle paylaşmadan edemedim. Fotoğraftaki şirin minik kitaplığı merak ettiniz değil mi, öyleyse buyrun;)

ABD'nın Wisconsin eyaletinde Todd Bol isimli biri, yaşamını kaybeden emekli öğretmen annesinin anısına, kapısının önüne okul binası görünümlü bir bir dolap yapmış. "Tek sınıflı okul" olarak tabir ettiği dolabı kitaplarla doldurmuş. Tabi ki kilidi olmayan ve içi kitaplarla dolu olan bu şirin binayı gören kitapseverlerin ilgisi projeyi alevlendirmiş. İşleyiş şöyle; buradaki kitaplardan herhangi birini alıp okuyup yerine bırakabilir ya da kitaplığınızdan her hangi başka bir kitabı yerine bıraktığınız takdir de seçtiğiniz kitap artık siz de kalabilir.

Wisconsin eyaletinde başlayan küçük kütüphanelere, İngiltere, Kanada, Almanya, Gana gibi ülkelerin de eklenmesiyle proje gittikçe büyüyormuş. Amerikalı girişimciler bu durumunu ipad'lerin, Kindle'ların çağında bir karşı-akım olarak kabul etmiş, bunun, elektronik aygıtların sağlayamayacağı biçimde, insanları okuma tutkusu etrafında yüz-yüze getirebileceklerine inanıyorlarmış.

Kesinlikle süper bir fikir. Tabi oralarda müstakil evler olması sebebiyle uygulanabilirliği yüksek bir proje. Keşke biz de benzer projeler üretebilsek. Arkadaşlarımızla, yakın çevremizle kitap alış verişinde olduğumuz durumu, başkalarıyla da yaşayabilsek, hatta okuduğumuz kitapları bir çay- kahve eşliğinde tartışabilsek güzel olmaz mıydı?

Bol okumalı, şanslı, keyifli bir hafta olsun. Kitapla kalın, iyi haftalar;)

22 yorum:

  1. çok güzel bir proje imiş bayıldım keşke olsa öyle şeyler buralarda da şahsen ben çok isterdim
    sanada iyi haftalar canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de isterdim, belki benzer bir şeyler yapılabilir...

      Sil
  2. Çok iyi bir fikir keşke ülkemiz de de olsa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki bizim ülkemize de gelir diyeceğim ama hem müstakil evler olmayışı hem de suistimal edilebilecek olma düşüncesi gölgeliyor:/

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. kitapsever, okur insanlardan güzel projeler çıkıyor;)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. ;)) çok şirin ve güzel düşünülmüş di mi;)

      Sil
  5. Çok güzel. Ülkemizde uygulanabilir mi kesinlikle hayır :( Çoğu insanın kitaba saygısı yok, normalde dönüp bakmazlar bile ama orada sahipsiz durduğu için alır (okumayacaktır bile) ya kısa günün kârı diye evin bir köşesinde durur ya da satılıp sigara parası çıkarılır.
    Demir çöp tenekelerinin bile çalındığı ülkemizde gerçekten çok zor :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef ben de aynı kanıdayım. yıl sonu okullarda yaz tatili için dağıtılan okuma kitaplarının bile hem de öğrenciler tarafından sahaflarda satıldığına şahit olduktan sonra her şey beklerim:(
      bir de okumayan insanlarda sırf dekor amaçlı evinde kitap görünsün mantığı da var:(
      böyle projeleri görünce çok özeniyor ve özendiğimle de kalıyorum:/

      Sil
  6. keşke biz de toplum olarak kitaba daha çok değer versek ve bu kadar güzel projeler üretsek.. çok anlamlı bir post olmuş. tebrik ederim kalpten..

    http://bybg.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaba bakış açıları nasıl da farklı, belki biz de toplum olarak belki böyle bir gün görebiliriz...

      Sil
  7. Müthiş bir proje! Çok beğendim !

    zamansozleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, ben de çok beğendim, hatta kıskandım;)
      Blogunuzda paylaşmanıza da çok sevindim, böyle güzel projeleri lazım. Sevgiler;)

      Sil
  8. çok süper bi fikir ben bayıldım.ama bizim buralarda işlemez bence bu tür şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bayıldım fikre;) ve maalesef evet bizim buralarda işlemez:/

      Sil
  9. Gerçekten çok hoş bir proje. Bizim ülkemizde de olsaydı keşke demek isterdim ama burada bırakın kitapları dolabı bile çalarlar malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef benzer endişeler bende de var. Keşke daha duyarlı ve eşit zihniyete sahip bir millet olsak...

      Sil
  10. Bayıldımmm. Keşke bizde de olsa diyeceğim ama ah ah benim de vatandaşımdan ümidim yok ne yazık ki. Pınar'a aynen katılıyorum.
    Blogumda paylaşmak istedim, bilgine. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiki blogunda paylaşmana çok memnun olurum, ne kadar çok kitapla ilgili bir şeyler paylaşırsak, insanları düşünmeye ve okumaya ne kadar çok teşvik edersek kardır. Belki okuyanlardan biri etkilenerek ülkemizde ya da çevresinde uygulanabilir bir proje üretir;)

      Sil
  11. mutis bir fikir ! gercekten cok guzel bir proje bende bayildim vallah!!! aslinda her mahallede basinda bir tane bulunmasi gerekiyor :bence boyle bir projenin nasil etkili hale getirilir diye uzerinde dusunmemiz gerek : ben mesela,mutlaka bu projeyi,en kisa zamanda cevremde gerceklestirmek için hemen faliyete geçiyorum ;) tesekurler!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size katılıyorum, her mahallede bir tane olsa ve uygulansa çok hoş olurdu...Dediğiniz gibi en azından çevremizde uygulayabiliriz, bunu ben de düşünücem;) Sevgiler...

      Sil