22 Ocak 2012 Pazar

İSTANBUL EFENDİSİ


Engin Alkan'ın yönetip oynadığı Müsahipzade Celal Efendi'nin yazdığı İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynayan bu oyunu herkes izlesin, bilsin istiyorum.
Ben eşim ve iki arkadaşımla geçen sezon Harbiye Açık Hava Sahnesi'nde izleme fırsatı bulmuş ve çok büyük bir keyifle izlemiştim. Bu sezon tekrar gidebilmek için aylardır bilet arıyordum. Oyun o kadar başarılı ki, biletler satışa çıktığı gün bitiyor. Neyse ki, Kağıthane Sahnesi'nde bilet bulabildim.Annem, kız kardeşim ve bir arkadaşım için olmak üzere dört bilet aldım ve sabırsızlıkla oyun gününü bekledim. Anlayacağınız sevdiklerimi kolundan tutup bu oyuna götürüyorum;) Perşembe izlediğimiz oyunda yine ve yeniden kahkahalarla dolu bir geceden çıkarken, dönüş yolunda hala oyundan replikler söyleyip gülüyorduk.
Kadro muhteşem, performanslar harikulade, müzik, kostümler, dekor muazzam. Hiç bıkmadan, doymadan defalarca izleyebilirim bu oyunu. Siz de kendinize ve sevdiklerinize bu oyunla beraber kahkahalar satın alabilirsiniz, oyun bitiminde elleriniz patlayana kadar ayakta alkışlayacağınıza ve hiç unutamayacağınıza garanti verebilirim. İstanbul Efendisi benim favori oyunum;)
Konusu; kendisine damat adayı beğenen, cinlere perilere bel bağlamış zamanın İstanbul Efendisi olan Savleti Efendinin, kızı dışarı çıktığı zamanlarda gördüğü bir başkasına sevdalanmıştır. Adını bile bilmediği bu gence mendilini atan küçük hanım, mendilden anlam çıkaramayan gencin yardım istediği Çengi Afet ile tanışır. Saraylara, zengin efendilere kız veren Çengi Afet İstanbul Efendisine bir oyun oynamaya karar verir. Böylece  efendi, babasının isteği üzerine yıldızları, burçları öğrenmeye çalışan aklı kıt, saf oğul İrfan'ın kardeşi küçük hanımın burcunu yanlış bağladığı için kızan cinler küçük hanımı önce kaçırıp sonra çarptığına inandırılır ve tesadüf bu ya kızın halinin tek çözümü kızının sevdiği delikanlı olur;) ama bu arada olan olaylar, ayrıntılar da izleyiciyi gülmekten kırıp geçirirken, birbirinden keyifli müziklerle eğlendirip coşturur. Yorumlar,videolar ve fotoğraflar oyunu anlatmaya yetmiyor. Anlatmakla olmaz, görmeniz lazım;)



Yöneten: Engin Alkan
Dramaturji: Sinem Özlek
Dekor Tasarımı: Barış Dinçel
Kostüm Tasarımı: Duygu Türkekul
Işık Tasarımı: Murat İşçi
Koreografi: Senem Oluz
Müzik Direktörü: Hüseyin Tuncel
Yönetmen Yardımcıları: Zafer KırşanVolkan AyhanAslı AltaylarSelimcan Yalçın
OYUNCULAR
Savleti Efendi: Engin Alkan, Menteş Ağa: Zafer Kırşan, Ferhat Ağa: Volkan Ayhan, Muhsin Efendi: Hüseyin Tuncel
Safi Çelebi: Ümit Taşdöğen, İrfan: Çağlar Çorumlu, Dilâver: Emrah Özertem, Usta Agop: Tuğrul Arsever
Usta Yuvan: Cihan Kurtaran, Durmuş: Serkan Bacak , Bekir: Murat Üzen, Çengi Afet: Mahperi Mertoğlu
Feraset: Özlem TürkadEsma Hanım: Derya ÇetinelDilâram: Sevinç ErbulakHandan: Selin TürkmenŞadan: Berna Adıgüzel

6 yorum:

  1. Çok merak ettim bu oyunu. Gerçi Engin Alkan'ın hem yönetmenliğini yaptığı hemde oyuncu olarak performansını sergilediği hiçbir oyun kötü olamaz diye düşünüyorum. Bilet bulabilmeyi başarabilirsem eğer mutlaka gidip, izleyeceğim...

    YanıtlaSil
  2. fotoğraflara bayıldım, oyun gerçekten izlenmeye değer galiba. yine canım kaldım kaldı ya off :)

    YanıtlaSil
  3. brai; kesinlikle işin içinde Engin Alkan parmağı varsa o iş kötü olmaz. Tarla kuşuydu Juliet'de de Sevinç Erbulak ile harika performans çıkarmışlardı. Burada da yine beraberler. Ama İstanbul Efendisi oyunu gerçekten bambaşka.Birkaç gün içinde Şubat ayının programı çıkar,biletler tükenmeden al derim;)
    BeyazKitaplık;bu fotoğraflar bulabildiklerim, malum foto çekilmediği için kaçırılan çok kare var.izleme şansın olursa hak vericeksin;)

    YanıtlaSil
  4. Ayşencim Şubat programını heyecanla bekliyorum doğrusu. Şans benden yana olup, biletler tükenmeden alabilirsem süper olacak... Çok güzel bir gün geçirmen dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  5. istanbula gelip bir de seyredebilirsem değmeğin keyfime :)

    YanıtlaSil
  6. brai,İstanbul Efendisi 15-16-17-18-19 Şubat'ta Harbiye'de oynuyor.Şubat ayı biletleri satışa sunulmuş, bilgine;) iyi dileklerin için teşekkürler, hepimiz için güzel bir hafta olsun...
    Buket, neredesin bilmiyorum ama İstanbul'a geldiğinde misafirim olabilirsin, bir kez daha izleyebilirim bu oyunu;)

    YanıtlaSil