22 Şubat 2012 Çarşamba

REMBRANDT VE ÇAĞDAŞLARI SERGİSİ/Sabancı Müzesi

Türkiye ve Hollanda arasındaki diplomatik ilişkilerin 400. yılı vesilesiyle harika bir sergi daha. “Hollanda Sanatının Altın Çağı” sergisi bugün kapılarını ziyaretçilere açıyor.
Bu yıl sanat yılı olacak demiştim. özellikle müzeler 2012'de altın çağını yaşayarak bizlere dünyaca ünlü eserlere şahitlik etme fırsatı verecekler.
10. yılını kutlayan Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi (SSM), Hollanda ve Türkiye arasındaki diplomatik ilişkilerin 400. yılının kutlanacağı 2012’de, dönemin en kapsamlı sergisini sanatseverlerle buluşturmaya hazırlanıyor. 22 Şubat’ta açılacak sergide, Rijksmuseum ile dünyanın önde gelen özel koleksiyonlarına ait olan eserler, Türkiye’de ilk kez izleyicilerle buluşacak. Sergide, Rembrandt’ın yanı sıra; Hollanda resminin en önemli isimlerinin bulunduğu 59 sanatçıya ait 73 tablo, 19 desen ve 18 obje olmak üzere toplam 110 eser yer alacak
'Işığı besteleyen ressam' olarak tabir edilen Rembrant'ın tarihte bir ilke imza atıp, hayatınının belli dönemlerinde kendi kendini resmederek arkasında farklı ve paha biçilmez bir biyografi bırakmıştır. Aynaya bakarak kendini çizdiği, eşini, oğlunu resmettiği eserlerini görmek için de, o muhteşem Sabancı Müzesinin bahçesinde gezinip, deniz manzarasını izlemek için de can atıyorum. Benden önce gidecek olanların izlenimlerini yorum bırakmasını rica ediyorum. İyi gezmeler;)
Sakıp Sabancı Cad. Sabancı Müzesi No:42 Emirgan 34467 İstanbul. Tel : 0 212 277 22 00

7 yorum:

  1. aaa başladı mı sergi? ben de bunu bekliyordum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bugün başladı ve uzun bir süre devam edecek;)
      ben de sabırsızlanıyordum başlaması için, elimde bir çalışma var, biterse haftaya gitmeyi planlıyorum;)

      Sil
  2. selam blogunuzu begendim: İcerik olarak benzettim kendi blogumla.

    Sizde benim blogumu incelerseniz cok sevinirim

    http://acimaninsanatguncesi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Blogumu beğenmenize sevindim, aynı ilgi alanlarına sahibiz deme ki;)
      Blogunuzu inceledim, sevdim ve takibe aldım hemen;)
      Sevgiler

      Sil
  3. merhaba bende bu sergiye gitmek istiyorum ama acaba giriş ücreti hakkında bi fikriniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Müze için Dünya Kadınlar Günü olan 8 Mart'ta sergi kadınlara ücretsiz. Onun dışında müze giriş ücretleri;
      Tam Bilet: 12 TL
      Grup Bileti: 8 TL (En az 10 kişi)
      İndirimli Bilet: 4 TL (Öğrenciler, öğretmenler ve 60 yaş üzeri ziyaretçiler)
      Ücretsiz Giriş
      14 yaş ve altı çocuklar ile 1 refakatçi
      Engelliler ve 1 refakatçi
      Çarşamba günleri 18:00-22:00 arası ücretsiz
      İyi seyirler;)

      Sil
    2. çok teşekkür ederim :)

      Sil