2 Şubat 2012 Perşembe

MUTLULUK

Zülfü Livaneli'nin ustalığına hayran olacağınız çok başarılı bir yapıt Mutluluk. Sahaf arkadaşımı ziyarete gittiğimde rafında görüp hemen almıştım bu kitabı. Filminde bahsettik bugün ve yılbaşından önce okuduğum bu kitabı yazmadığımı hatırladım. Filmi de edebiyatı da çok ses getiren bir bu kitapta birbirinden farklı üç kişinin hayatlarının kesiştiği, töre, ensest ilişki, aile, dostluk, hayattan beklentiler, kişilerin yaşama farklı bakış açıları var. Ağrı eşiği gibi kişisine göre değişen mutluluk kriterlerini şimdi ne olacak sorusu altından anlatan bir hikaye. Ustaca kurgulanmış bir eser. Karakterleri ve mekanları gözünüzün önüne getirmekten ziyade onlarla tanışıp, gittikleri yerlere gidecek, onları merak edeceksiniz. Serenad ve Mutluluk Livaneli'nin okuduğum iki kitabı. Serenad'a aşık olmakla beraber ikisini de çok beğendim. Zülfü Livaneli'nin bu başarısı, resim hocamdan sıkça duyduğum "sanat tek taraflı olmazmış" lafını hatırlattı bana. Bu kitabı okuduktan sonra sahip olduklarınız için şükredeceksiniz. Mutlu olmak için ne çok sebebiniz olduğuna inanamayacaksınız. Filmini de izledikten sonra tekrar yazıcam. İyi okumalar...

6 yorum:

  1. Hello, I am a new follower(135). Thank you for stopping by! I hope your day is a good one and that you will come back again soon. Greetings from Rio de Janeiro/Brasil!
    Nelson Souzza :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de severim Livaneli'yi ve mutluluğu da ayrı güzeldir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle, 3 kitabını okudum; Bir Kedi Bir Adam Bir Ölüm, Mutluluk ve Serenad. 3ünü de çok beğendim ama Mutluluk'u çok beğendim, Serenad'a aşık oldum;)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. iyi okumalar;) Henüz almadıysanız Serenad'ı da es geçmeyin derim, Kitap Aşktır etiketinde yorumum var, zaman zaman aklıma gelir, yazın okudum, hala etkisindeyim

      Sil
  4. Son Ada kitabınıda tavsiye ederim;sevgiler...

    YanıtlaSil