3 Şubat 2012 Cuma

DEFTERLERİM


Yine defter kalem krizim tuttu ki, bunda renkli kitap adlı bloğun payı büyük. Blog sahibi Güngör videolu olarak tanıtıyor aldığı kırtasiye malzemelerini. Üzerine de bir kaç arkadaşın el yapımı defter satan sitelerin linklerini paylaşmaları eklenince içimdeki defter-kalem alma aşkını dizginleyemedim. Sitenin, resmini paylaşmama izin vermediği zebra desenli bir deftere aşık oldum, ama fiyatları30-70arasında değiştiği için almadım. Sevdiğim desenlerden biridir zebra. Bu ara da koltuklarımı değiştirip zebra desenli dekor yaptırma isteğim de depreşti, nys o konuya hiç girmeyeyim;)
Alışveriş yapmadan evdekilere bir göz attım. Biz ne güne duruyoruz der gibi baktılar bana. Meğer bayağı defterim varmış.

Mesela yukarıdaki küçük, kırmızı deri kaplı yanımdan ayırmadığım notlar alıp, ilham gelince karaladığım bir sırdaş. Yarısından çoğu dolu, geride bir sürü defter olmasına rağmen ödüm kopuyor sayfaları bitecek diye:/
Üçünü de D&R'dan çok uygun fiyata almıştım;) 10,5cm*15 cm ebatlarında, üçü de lastikli

Arka kapak içinde notlarınızı koymanız için  bir de küçük zarf bölgesi var ki, pek işlevsel ve şirin
Bu defteri Ramazan ayında Sultan Ahmed Camii'ni ziyarete gittiğimde Yerebatan Sarnıcı'nın önündeki tezgahdan aldım. El yapımı. Daha nice çeşitleri vardı, hepsinde aklım kaldı(11-17cm)
İç kısmında da kabartılı kumaş var  ve ilk sayfada diğerlerinde de olduğu gibi aldığım tarih ve yeri yazılı
Bu çok sevdiğim için kullanmaya kıyamadığımdan her şey olmaya meyilli bir defter
Vee bunlar benim her şeyim olan sözcük kutularım. 17*24 yani normal bir defter ebatında oldukları için çoğunlukla evde duruyorlar. Yeşilli olanda şiirlerim var, kendisi hep çalışma masamda durur. Pembeli olanı yazma ihtimalimin olduğu, uzun kalacağım yerlerde çantamda bana eşlik ediyor, çünkü romanımın büyük bir kısmı onda yazılı. Deftere yazıp lap topa tekrar kaydetmek zor olsa da, defter kalem kullanarak yazmak her zaman ilham verici oluyor. Defterin, kalemin sivri ucuyla buluştuğunda çıkardığı yumuşak sesi ve bileğimin yazmaktan ağrıdığını hissetmeyi seviyorum;)

14 yorum:

  1. Teşekkür ederim Ayşen, benden bahsetmen çok mutlu etti beni=)) Ayrıca bayılıyorum böyle yazılara, kırtasiye aşkı bambaşka öyle değil mi=)) Bu arada o D&R'dan aldığın defterlerden farklı desenli bir tane bende de var, çok seviyorum o defteri, bir tane daha alacağım en kısa zamanda;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, onca teşvikten sonra tepkisiz kalamadım. Yıllardır vazgeçemediğim bir şey bu kırtasiye alışverişi, aldıklarımı kullanmaya kıyamıyorum ya,en ilginci de o oluyor;) Bugün abur cubur almak için gittiğim BİM'de uç buldum, onu da aldım, görmeyeyim, ihtiyacım olup olmadığı önemli dğl dayanamıyorum. Kasiyere defter yok mu diye de sordum;) D&R'ın fiyatları genelde yüksek ama bunlar hem çok güzel, hem de uygun;)

      Sil
  2. Gerçekten güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzeller ve ben kullanmaya kıyamıyorum. Kullandıklarımı da öyle özenli yazıyorum ki, kıyamadığımdan;)

      Sil
  3. Çoğu; elimi atıp, sonrada evdeki bir sürü boş defteri düşünüp vazgeçtiğim modeller. Kırtasiye aşkı başkadır :) Farklı bir tutku. En çok üzüldüğümse , şimdilerde öğrenci olmadığım. Çok erken doğmuşum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;)) Ben de öğrenci değilim ama yazı-çiziyle ilgilendiğimden olsa gerek vazgeçemiyorum;)

      Sil
  4. Yaşasın kırtasiye aşkı... Hiç bitmesin inşallah :) D&R'dan aldıklarından en altta olandan bende de var. Çok sevimli geliyor bana o defter :) Bu arada kullanmaya kıyamadığın deftere bayıldım. ÇÖok sevimli çok cici. Birde o kırmızılı deftere -ki el yapımıydı sanırım o - bayıldım. Eşime aldırırım diyordun, aldın sonunda demek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırtasiye aşkı başka gerçekten, sonu da yok ztn:D
      Kırmızı defter twitterdan dediğim gibi başka bir marka, kız kardeşim hediye etmişti, yaklaşık bir yıldır kullanıyorum. Ama kabı gerçekten çok güzel, yumuşacık;)

      Sil
  5. Kırtasiye severlere duyurulur.Barunson 'un kırtasiye ürünleri, PUCCA not defteri http://www.erserbilgisayar.com/erser_003.htm http://pic.twitter.com/ocxjyfMW

    BARUNSON DEFTER VE NOT DEFTERLERİ İSTANBUL,İZMİR,ANKARA,ADANA,MERSİN,BURSA VE ANTALYA DA SEÇKİN KIRTASİYE KİTABEVLERİNDE

    YanıtlaSil
  6. ah bu defter merakını çok iyi anlıyor ve yaşıyorum.bende de boy boy bu defterlerden var .kullanıyorum bir de hepsini :)

    YanıtlaSil
  7. Bir kırtasiye ve özellikle de defter delisi olarak her birine bayıldım! Son resimdeki yeşil defterden bende de var. Hem de çok uzun süredir ve seni bilmem ama ben kıyamadığım için bazen kullanamıyorum defterleri. İçine çok güzel şeyler yazmam gerekiyormuş gibi hissediyorum.
    Paylaştığın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) çok iyi anlıyorum. Aynı dert bende de var; çok güzel, çok değerli şeyler yazmam gerekiyormuş gibi hissetmek. Belki de sırf defterlere layık olsun diye bile yazı kalitesini, kadrajını artırıyoruzdur,güzel bir etki;)

      Sil