11 Şubat 2012 Cumartesi

Sinek Isırıklarının Müellifi / Barış Bıçakçı

Adını daha önce "Bizim Büyük Çaresizliğimiz" adlı kitabıyla duyduğum Barış Bıçakçı ile tanışmam son kitabı ile oldu. Barış Bıçakçı'yı büyük beklentilerle okuduğumda olsa gerek umduğumu bulamadım. Kahramanının ilk kitabını yayımlatmaya çalışan benim gibi bir yazar adayı olmasına rağmen. İç içe geçmiş kurgular, komplike bir kitap isteyenlere uygun değil. Sanırım ben bu sebeple aradığımı bulamadım. Cemil'le bir çok ortak yanımız olduğunu söylemeliyim. Yazıyla uğraşanların yazma sıkıntıları adına kendilerinden çok şey bulabilecekleri, temiz, akıcı dille yazılmış bir kitap. Ankara'daki Toki konutlarında oturan Cemil, konutlara kafayı fena takmış, kitapta adını duymak istemeyeceğim kadar çok geçti. Yazarın Ankara ve İstanbul'la ilgili çok olmasa da yerinde tespitleri var. Tek bir kitabıyla yazarı yorumlamak istemem, Bizim Büyük Çaresizliğimiz adlı kitabını da mutlaka okuyacağım. Ama bu kitabı için yazı-çiziyle uğraşan, bir kitabın doğuşun, yazarın çektiği sıkıntıları merak eden kitap severler merakla okuyacaklardır. Altını çizdiğim cümlelerden bazıları;

*Birilerine açıklama borçluysanız, borcunuzu daima kendi dilinizi harcayarak ödersiniz.
*Böyle hafif bir evrende anlam ne arasın? Anlam ağırdır. Dibe çöker. Falcılar bu nedenle kahvenin telvesine bakarlar.
*Yoksunluk ve özlem bizi zinde tutuyor, zamanın dışında tutuyor. Arzuları doyurmak bizi peltekleştiriyor, zamanın içine atıyor.
*İstanbul'da gün boyu dolaşırken dünyanın haline üzüldüm. Ankara'Da insan sadece Ankara'nın haline üzülüyor.

9 yorum:

  1. Cuma günü bitirdim bu kitabı.Ben anlatımını çok'tanıdık' buldum ve severek okudum :)
    Benim yorumum; http://flzpink.blogspot.com/2012/02/sinek-isrklarnn-muellifi.html

    YanıtlaSil
  2. Yorumunu okudum. sanırım alışkın olmadığım tarzda, yani bir çok kitabı aynı anda okumaya çalışmam ve bu kitaptan çok şey bekleyişimden olsa gerek senin kadar etkilemedi beni. Sırf bu kitaptan değil, bir çok kitaptan tat alamadan okuyorum bu ara. Kitap okuma zevkimden yoksun kaldım. bu kitabı çoğunluk çok beğenmiş, sanırım sorun benim okumamda:/

    YanıtlaSil
  3. Barış Bıçakçı'nın kitaplarını okumadım ama merak ediyordum , bir fikir edinmiş oldum , teşekkür ederim canım , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep, Barış Bıçakçı'nın Bizim Büyük Çaresizliğimiz'i çok merak ediyorum, öyle çok duydum ki. En kısa zamanda onu da okuyup paylaşıcam. O zaman daha net bir fikrimiz oluşur;)

      Sil
  4. Sevgili Ayşen,
    İki kitabını da okudum ben. Bizim Büyük Çaresizliğimiz beni daha çok etkiledi. Hatta blogumda bir şeyler karaladım bu yazıyla ilgili:
    http://nezlelikarga.blogspot.com/2012/01/bizim-buyuk-caresizligimiz.html
    Sen okuduktan sonra neler düşüneceksin merak ediyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alkım, Bizim Büyük Çaresizliğimiz yazını da, Belediye Parkında Kafka paylaşımına da bayıldım. Okunacaklar listem hayli kalabalık, biraz zaman alabilir ama okuduktan sonra düşüncelerimi yazarım;) Sevgiler

      Sil
  5. Bizim Büyük Çaresizliğimiz'in önce film tanıtımını görmüş ve izlemek istemiştim. İyi ki izleme fırsatım olmamış. Her iki kitabı da okumak çok daha keyifli olacaktır, eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filminden haberim yoktu, Bizim Büyük Çaresizliğimiz'i okuduktan sonra izleyebilirim. Kendi hayal dünyamla kameraya yansıyanı karşılaştırmak keyifli oluyor;) teşekkürler bilgi için

      Sil
  6. Kendisini tanımazdım açıkcası ama bir yerlerde, hafızamın bir köşesine kazınmış demek ki ismi yolculukta okuyacağım bir kitap ararken rastladım ona. İlk sayfaları okudum ve ara vermek zorunda kaldım. Neden mi? Devam edecek gücüm yok da ondan. Nihal"in yaşadığı ölüm acısını anlattığı satırlar beni derinden sarstı. Çok sıradan kelimeler bir araya gelip ancak bu kadar güzel cümleleri oluştururdu. Ben çok etkilendim, bitirince tekrar yorum yazarım belki:)

    YanıtlaSil