10 Şubat 2012 Cuma

Sevgilliler Günü Yaklaşırken Orkide ve Bakımı

En kıymetli, en asil çiçeklerdendir orkide. Alırken fiyatı biraz yüksek olsa da, bakması bilinirse en uzun ömürlü çiçek olması sebebiyle ödenen paranın hakkını verir. Birçok türü olmakla beraber fiyatı en uygun ve evde bakımı en kolay olan  Phalaenopsis cinsi olanıdır. Bauhaus ve İkea'larda 20-25tl'ye bulabilirsiniz. Hazır sevgililer günü yaklaşırken, erkeklerin aklında bulunsun, hemcinslerim de sevgililerine, eşlerine çıtlatıversinler. İki günde solacak çiçeklere dünya para vereceklerine size yıllarca kalıp evinizi süsleyecek orkide alsınlar.Eşimin beş yıl önce aldığı orkideler hala duruyor.

Bakımına gelince orkideler çok sıcağı sevmez. Ama mutlaka aydınlık ortamda kalmaları gerekmektedir. Yazın öğlen sıcağına maruz kalmamalılar. 18-27C aralığındaki oda sıcaklığında bulunmaları gerekir. Sulama sıklığı ortamın yapısına ve saksı yapısına göre değişmekle beraber haftada bir çay bardağı yeterlidir. Oksijen yönünden fakirleşmiş, çok bekletilmiş durgun su orkidenin yapraklarını yakar. Bu narin çiçekleri taze su ile besleyiniz tek isteği taze su ve ışıktır.
Lakin sularken dikkat ediniz, yeşil yapraklara gelmesin. Yapraklarına su değerse mantar oluşturur. Orkide doğada ağaç kökünde yetiştiğinden dolayı normal toprak  değil, saksısından kuru ağaç kabukları bulunur. Boyuna göre saksısı çok küçüktür. Görsel olarak hoş görünmesi için satın aldığınızda içinde bulunduğu şeffaf plastikten çıkarmadan başka bir saksıya koyabilirsiniz. Bunu yaparken köklerinin hava almasını engelleyecek çok dar saksılar kullanmamaya özen gösterin lütfen.
Orkideler mevsimi olmaksızın, yerini sevdiği ve susuz kalmadığı, çok sulanmadığı takdirde sürekli açarlar. Ortalama bir- bir buçuk ay sonra çiçeği kuruyup düşünce o kuruyan dal kesilerek yeni dalın oluşmasına yardımcı olmanız gerekmektedir.



Benim evimde bir Japon gülü, bir büyük deve tabanı ve bir sürü de orkide var. Eşim de kokusu olmamasına rağmen bu asil duruşlu beyaz, pembe, mor açan, orkideleri çok sevdiğimi bildiğinden, en çok bu çiçekleri hediye alır. Geçen gün sarı açanını da gördüm, sevenlerine duyurulur.
Her şey gönlünüzce olsun. Çiçek, sevgililer günü, hediye bahane, gönüller bir olsun. Allah ağız tadımızı bozmasın, o yeter. Mutlu kalın...

     

           

13 yorum:

  1. ya bende çok seviyorum orkideleri, iki yıl önce bi tane bende almıştım ikeadan, hemde uzun süre çiçekli kaldı. sonra çiçekleri döküldü bende dediğiniz gibi saplarını kestim. İki yıldır hiç çiçek açmıyor hala sulamaya devam ediyorum yeşil yaprakları taze ve hala yaprak oluşturuyor ama çiçek açmıyor. Şimdi yaprakların fazlalaşmasından sanırım saksısı küçük geliyor değiştirmeyi düşünüyorum ama emin olamadım. Sizce çiçek açar mı, aynı şekilde emek vermeye devam mı edeyim yoksa ondan vaz mı geçeyim bilemiyorum:(((

    Bu bilgi ayrıca çok yararlı olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saksı değiştirme işini de bahara bırakmanızı öneririm. Benim de saksısı değişmesi gereken orkidelerim var, bekliyorum. Bir de orjinal kabındaki gibi nefes alabilecek delikli saksılar bulmamız gerekiyor. Sanırım çiçekçilerde orkide saksısı satılıyor

      Sil
  2. Benim de sekiz orkide arasında 2 yıldır çiçek açmayan iki orkidem var, biri bu ay tomurcuklandı nihayet;) diğerin de tık yok hala. Belki yerini sevmemiştir diyebilirim, ışık görmek, dışarıya bakmak ve bu mevsimde sıcak yerde kalmak istiyorlar. Eğer bu şartlar sağlanmışsa, emeğe devam, açacaktır;)

    YanıtlaSil
  3. orkideler bir başka ya, çok seviyorum ama evde yetiştiremiyorum bir türlü hemen soluyor ama yazdıklarına göre devamlı güneş gören yer diyorsun o yüzden olabilir diye düşünüyorum çünkü ben genellikle cam kenarına koymuyordum birde öyle deneyeceğim umarım ölmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz kış ışık almak istiyorlar. Bu mevsimde cam kenarındayken üşümemesine de dikkat edin lütfen, yazın da öğlen sıcağına direk maruz kalmasınlar, ben güneşlendirmek için dışarı çıkardığım bir orkidenin ölmesine sebep oldu o şekilde maalesef:/ Suyunu da düzenli vermeye çalışın.
      Umarım en yakın zamanda güzel tomurcuklar açar evinizde;)

      Sil
  4. İnşallah açar çok seviyorum çünkü bende... Hele bahar yaklaşırken insana nasıl mutluluk veriyorlar anlatamam:)
    Teşekkürler yardım için.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orkidenizin açmasını şimdi daha çok istedim. Mutluluğunuza sebep verecek küçük tomurcuklar, renk renk çiçekler ümidiyle. Sevgiler

      Sil
  5. aysen bende orchide hastasiyim ,ama ciceklerini bir kere doktumu bir daha actiramiyorum bir turlu :(

    YanıtlaSil
  6. eda, bazen iki çiçek açımı uzun bir süre alabiliyor. Bu yıla kadar salonum hiç çiçeksiz kalmamıştı, biri çiçeklerini döktüyse diğeri açardı. Ama bu yıl maalesef 3-4 ay aradan sonra yeni tomurcuklandılar, bir tanesi iki yıldır açmıyor, hala bir değişiklik yok. Ama sabırla bekliyorum. Bugünkü gibi kış güneşleri çıkınca balkona taşıyorum falan. Umudu kesmemek lazım. Umarım açacağı çiçeklerle en kısa zamanda evini süslerler;)

    YanıtlaSil
  7. gerçekte görmedim ama:)burda güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Benimde orkidelerimin çiçekleri açmadı çiçek açan hesaplarında kurudu tekrar çıkarmı

    YanıtlaSil
  9. Çicek açan sağları kurudu tekrar
    sap çıkarırım

    YanıtlaSil
  10. Benimde orkidelerimin çiçekleri açmadı çiçek açan hesaplarında kurudu tekrar çıkarmı

    YanıtlaSil