2 Ocak 2012 Pazartesi

2011'DE OKUNAN KİTAPLAR

2010'da yeni yıl için alınan kararlarım arasında ortalama haftada bir kitap gibi gerçekçi bir madde var ki. Abartılmamış bir sayıydı bu, özellikle benim gibi sık ve hızlı okuyan biri için. Ama yıl içindeki işlerin yoğunluğu, sağlık problemleri gibi mazeretlerimle bu sayıyı tutturamadım. Bunların dışında en büyük etken yazma faaliyetiyle uğraşıyor oluşum. Yazıya zaman ayırdığım ve ortaya bir şeyler çıkartabildiğim için kendimi affettim ve gecikmiş bir 2011 yılı içinde okunmuş kitaplar listemi yazmaya karar verdim. Bakalım beğenecek misiniz?

1.  Oysa Herkes Kendisiyle Meşgul - Murat Gülsoy
2. 602. Gece - Murat Gülsoy
3. Yaratıcı Yazarlık / Büyübozumu - Murat Gülsoy
4. Çalışkur - Haldun Taner
5. Küçük Arı - Chris Cleave
6. Kayıp Gül - Serdar Özkan
7.Uçurtma Avcısı- Khaled Hosseini
8.Aşk - Elif Şafak
9. Beyaz Kale - Orhan Pamuk
10.Da Vinci Şifresi - Dan Brown - 
11.Melekler ve Şeytanlar - Dan Brown
12. Aşk Mutfağından Yalnızlık Tarifleri - Yekta Kopan
13. Bir De Baktım Yoksun - Yekta Kopan
14. Ejderha Dövmeli Kız - Stieg Larsson
15. Ateşle Oynayan Kız - Stieg Larsson 
16.Bir Gün - David Nicholls 
17.Açlık Oyunları - Suzanne Colins
18. Baba ve Piç - Elif Şafak
19.Ölü Ruhlar Ormanı - Jean Christophe Grange 
20.Leyla - Alexandra Cavelius
21.1984 - George Orwell
22.Don Kişot - Cervantes
23. Simyacı - Paulo Coelho
24. Dönüşüm - Kafka
25. Seçme Hikayeler - Çehov
26. Gizli Ajans - Alper Canıgüz 
27. Füreya - Ayşe Kulin
28. Kum Kitabı - Borges
29. Kapak Kızı - Ayfer Tunç
30. Yeşil Peri Gecesi - Ayfer Tunç
31. Serenad - Zülfü Livaneli
32. Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali
33. Anayurt Oteli - Yusuf Atılgan
34. Venedik'te Ölüm - Thomas Mann
35. Bir Kedi Bir Adam Bir Ölüm - Zülfü Livaneli
36. Umut - Ayşe Kulin
37. AZ - Hakan Günday
38. Saf Ve Düşünceli Romancı - Orhan Pamuk
39. Masumiyet Müzesi - Orhan Pamuk (yarım kaldı maalesef,bitiremedim)
40. Beyoğlu Rapsodisi - Ahmet Ümit
41. Önce Ekmek - Orhan Kemal
42. Gizli Kalmış Bir İstanbul Masalı - Ali Teoman
43. Mutluluk - Zülfü Livaneli
44. Kediler Güzel Uyanır - Yekta Kopan
45. Günlerin Köpüğü - Boris Vian
46. Sineklerin Tanrısı - William Golding (son sayfaları 1 Ocak'ta bitse de 2011'e ait)


2011 bu kitaplarla bitti. 2012 için harika planlarım, müthiş kitaplarım var. Okumak istediklerimin çoğunu aldım, bu yıl iyi kitaplar okuyup paylaşıcam sizinle. Bu listeye yarın Satranç ile başlıycam;)
Hepimiz için bol okumalı bir yıl olsun. Elinizden, çantanızdan, aklınızdan kitap eksik olmasın

5 yorum:

  1. Güzel bir liste olmuş gerçekten. Bu sene en az 52'ye ulaşmak lazım birlikte :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. Bu yıl okuma ve yazma yılı olacak, hırs yaptım. Çok da güzel kitaplar aldım. Birbirimizi okumaya, yazmaya teşvik ederek 52yi çok rahat geçeceğimize inanıyorum. Bu yılki hedefim çok daha yüksek aslında;doğum yılım olan 86;)

    YanıtlaSil
  3. ooo çok güzel kitaplar okumuşun. benimde hedefim her hafta en az bir kitap. iyi okumalar!

    YanıtlaSil
  4. teşekür ederim. Haftada bir kitap hedefi gayet güzel. Yıl sonunda birbirimizin okuduklarını kontrol edelim, bu da bir yaptırım olur belki;)

    YanıtlaSil
  5. Gerek nitelik gerekse nicelik yönünde harika bir okuma yılı geçirmişsiniz. Ayrıca okuduğunuz kitapların listesini paylaşma fikrini sevdim. Bu sene sonunda ben de kendi sitemde paylaşacağım. Hatta şimdiden taslak olarak hazırlıyorum, sonra iş güç derken unutmayayım :)

    YanıtlaSil