29 Ocak 2012 Pazar

KARDA KIŞTA ONLARI UNUTMAYIN

Bu hafta hava sıcaklıklarının daha da düşeceği ve karın uzun bir süre şehri esir alacağını haberlerde görmüşsünüzdür. Biz insanlar işe gidip dönerken, alışveriş yaparken ya da herhangi bir sebeple dışarı çıktığımızda kalın giyer, dönüşte sıcacık bir eve döndüğümüzde ısınır, bir çay kahve demler camdan yağışı izlerin. Ama hayatta bizim kadar şanslı olmayan canlılar da var. Derileri bir dereceye kadar onları sıcak tutmaya yetse de, soğukta, karda kışta yiyecek içecek bulmaları zor olan hayvanlara lütfen yardım edin.
Ben bugün bayat ekmekleri ıslatıp balkona ve kapının önüne  koydum. Gelen kuşları izlerken hissettiklerimi anlatamam. Dün akşamdan kalan yemekleri de plastik kaplarla kaldırıma bıraktım. Bir anda o kadar çok kedi geldi ki, nereden ve nasıl geldiklerini anlamadım bile. Lütfen elinizi vicdanınıza koyun ve size muhtaç olan bu hayvanlara karşı duyarsız kalmayın

9 yorum:

  1. Duyarlı bir post olmuş.. Duyarlılığınız için Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. merhaba, blogunu yeni keşfettim. Paylaşım için teşekkürler. Ben de elimden geleni yapıyorum onlar için. herkesin yapacağı bir şey vardır mutlaka.

    sevgiler,
    ps: ben de sizi bloguma beklerim :)
    http://www.modamla.com

    YanıtlaSil
  3. Birinci fotoğraftaki köpek resmine baktıktan sonra fazla yazacak bir şey kalmadığını gördüm. Çok güzel fotoğrafla bunlar. Paylaşım içi teşekkürler....

    YanıtlaSil
  4. duyarsız kalmayan sizlere teşekkür ederim. Hepinizin bloglarını geri dönüp ziyaret ediyorum itinayla;)
    Düşman bildiğimiz iki canlı kedi ve köpek bile zor günde birbirlerine sığınırken bizim de mutlaka yapabileceğimiz şeyler var. Netten araştırırken Bursa'nın bu konuda çok duyarlı davranmış olduğunu gördüm. Kuşlar için ekmek ağaçları yapmışlar. Pet şişeleri yan keserek su içme kanalları yapmışlar.
    Sosyal ortamlarda birer cümle de siz paylaşın, hayata renk katan bu canlıları kurtaralım

    YanıtlaSil
  5. Bu yazıyı birçok kişi okumalı, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Ayşenciğim, yazını büyük bir dikkatle okudum. Söylediklerini bende katılıyorum. Hatta deminden çıkıp sitemizdeki kedilere teker teker süt verdim.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir yazı ,umarım bir çok kişi bu yazıdan sonra bayat ekmeklerini balkona yada bahçesine koyacaktır,sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. havalar daha da soğuyacakmış. Bu biçare canlılar için siz de etrafınızdakilere kalan yemekleri dökmemelerini, bayat ekmekleri değerlendirmelerini söyleyin. Umarım dediğiniz gibi bir çok kişi bu yazıyı okur ve dikkate alır. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ben de elimden geldiğince sokaktaki hayvanlara yardım etmeye çalışıyorum. Malesef bu soğuklarda kürklerinin onları koruması imkansız. Daha geçen gün yolda donmuş bir kedi gördüm. Üstelik bulunduğum yer çok soğuk değil. Ben böyle zamanlarda binaların dış kapılarının kapatılmaması taraftarıyım en azından kediler soğuktan korunmak için buralara sığınırlar. Tabi bu durumda binadaki insanların da duyarlı olması lazım. Apartmanlarının dış kapısı açık diye kaç kişi evinde soğuktan donmuş acaba ki inatla kapanır bütün kapılar. Umalım ki kış bir an önce bitsin.

    YanıtlaSil