25 Haziran 2012 Pazartesi

Sen Dünyaya Gelmeden/ Margaret Mazzantini


Aylar önce Ayfer Tunç'un Kapak Kızı kitabının arasında bir kitap tanıtım broşürü görmüştüm. Lafı fazla uzatmadan, abartmadan sadece kitabın çarpıcı ön kapak fotoğrafından oluşan bir broşür. Renklerin uyumuna, anlatmak istediği anlamların yüküne vurulmuş, yazarı hiç tanımamama hatta duymamama rağmen bu kitabı almalıyım demiştim. 
İtalyan yazarın son eseri olan, bu ciltli kitabının 35 tl olması sebebiyle, alınacaklar listesinde zaman içinde arka sıralarda kaldı maalesef, ta ki sahaf arkadaşım Ayça bu kitabı bulana dek;)

Sen Dünyaya Gelmeden her yıl İtalya'da verile saygın bir ödül olan 2009 Campiello Ödül'ne sahip. Çıktığı yıl İtalya'da 500.000 satmış ve 15 dile çevrilmiş.

Kitapta büyük bir aşk var, savaş var, annelikten mahrum kalmış İtalyan bir kadının-Gemma- bunu öğrendikten sonra kendine ve hayata mutluluğu yasaklamış gibi davranması var. İnsan doğasındaki en güçlü duygu diye tanımlanan evlat sahibi olma dürtüsünün şiddetiyle legal, illegal, mantıklı, mantık dışı her yola başvurması, her ne pahasına olursa olsun aşkı Diego'dan, ona benzeyen bir çocuğa sahip olmak amacıyla çırpınırken batmaları, kendilerini sırf bu sebeple Saraybosna savaşının tam ortasında buluşları ve birbirlerini, aşklarını sırf tercihler yapmak zorunda olmalarından dolayı manen kaybedişleri, direnişleri, acılarıyla başa çıkışları ve yenilişleri var her sayfada. Dostluk, aile, tutku, itiraflar, insanın kendisiyle yüzleşmesi, vicdan, savaş acısı, kusurlu bir aşk, anılardan kaçamayış, bir yalanla yaşamak zorunda kalmak, istemsiz bir kabulleniş ve bunların etkisinden kurtulamayan insanlar, masum bir çocuk, sırf Gemma'nın çocuk sahibi olma isteğinin etrafında bir araya geliyor.

Daha detaylı konuya her yerden ulaşabilirsiniz, tadını kaçırmamak adına konudan ve detaylardan pek bahsetmediğimi bilirsiniz. Ben bir okur olarak bende bıraktığı izlenimden bahsetmek istiyorum. Açıkçası çok sağlam bir hikaye. Bunu ben yazmalıydım dedirtti doğrusu, gerçi Gemma'nın bu kadar ileri gidebileceğini hayal edemezdim doğrusu. Ancak zaman zaman kitabı elimden bırakamasam da tam aksine elime almak istemediğim zamanlar oldu. Bazı bölümler, özellikle de geri dönüşler ve zihin akışları çok gereksiz uzatılmış. Ya da hamile oluşumdan dolayı ben öyle hissettim bilemiyorum. Yine de fazlalıklarından kurtulup 596 sayfalık bu kitap 300 sayfada toplansa muhteşem olurdu demeden edemeyeceğim. Bir de Doğan Kitap'a editörlük adına bir çift lafım olacak. Yazım hataları ve az da olsa anlam kaymalarını bu büyük kitap evine yakıştıramadım doğrusu. 

Kitabı genel olarak sevdim, zaten kapağı ve konusu oldukça ilgimi çekti. Bu hikayeden haberiniz olmalı derim...

İyi okumalar, iyi haftalar...

4 yorum:

  1. Merhaba, benzer yollarla haberdar oldum bu kitaptan, kapağını çok beğendim, uzun uzun inceledim, üstelik Mazzantini'nin Sakın Kımıldama'sı favori kitaplarımdandır..Gel gör ki fiyatı nedeniyle alışveriş listemdeki yerini üç kitaba bırakarak çıktı :(
    Görünce kitabı, özlemle bir nefes verdim :) Okuyacağım bir gün illa ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı sekilde bekledim. Nys ki sahaftan 15tl'ye buldum. Sahaf arkadasim da kendine yine baska bir sayaçtan almıştı. Bir karistir derim;)
      Görüşme fırsatımız olsa seve seve verirdim okumam icin;)

      Sil
    2. Bir ara sahaflara bakmalı o zaman..
      Teşekkür ederim kitabı paylaşma fikrin için ama oldukça uzaktayım :)

      Sil
  2. Kitap fotoğrafınızı çok beğendik kaynak gösterip paylaştık. Teşekkürler.

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=388778231205997&set=a.229932863757202.57896.228524410564714&type=1&theater

    YanıtlaSil