16 Temmuz 2012 Pazartesi

HAYVAN ÇİFTLİĞİ / George Orwell

Şahane kitap 1984'ün yazarından bir şahane kitap daha Hayvan Çiftliği. Kendi tabiriyle "bir peri masalı" Masal ki ne masal. Gayet masum bir hikaye gibi görünse de hiç bir spoiler içermese de geçmişten günümüze siyasi olaylar, tutumlar, insan davranışları ve yönetimle ilgili öyle çok örnekle bağdaştıracaksınız. Ne yazık ki karşılığında öyle çok şaşıp kalacak, ben bunu daha önce nasıl fark etmedim, üzeri nasıl da kapatılmış ya da insan psikolojisi işte, sürü psikolojisi böyleymiş demek ki diyerek, kimi zaman sürüden biri olarak, kimi zaman dışarıdan izleyen olarak okuyacaksınız Hayvan Çiftliği'ni. Bunca şeyi düşünürken de okuduğunuz sayfaların çevrilme hızına ve bir an evvel kapağı kapanıp da biten kitabınızın okunma hızı da, Orwell'in gözlem gücü, okunma kolaylığı da etkileyecek sizi. Ben bu kitabı okuduktan sonra kendimi, bu eserle tanışmak için geç kalmış buldum. Haydi keşke sadece masallarda olsa denen bu kitabı daha fazla gecikmeden siz de okuyun...

Ben 152 sayfalık yer yer resimlendirilmiş bu kitabı havuz başında hemen bitiriverdim. Resimleri incelemek pek keyifliydi. Ama Can Yayınları'na bu konuda bir eleştirim olacak. Resimler nedense bir kaç sayfa gecikmeli eklenmişti. Böyle değerli bir yayın evi ve böyle değerli bir kitap, olmaması gereken bir ayrıntı bence...

İyi okumalar, aman kitapsız kalmayın;)

*Bu kitabı 26 Haziran'da okumuşum, ama yazmak için yeni fırsatım oldu. Bu ara blogu biraz ihmal ettim farkındayım, ama bahanem büyük, hatta iki tane;) o da başka bir post konusu, yakında;))

4 yorum:

  1. Benim de çok beğendiğim kitaplardandır Hayvan Çiftliği. Çok kısa ama üstüne uzun uzun konuşulabilecek türden bir kitap.

    YanıtlaSil
  2. Selamlar, Hayvan Çiftliği en sevdiğim, dönüp dönüp tekrar okumak istediğim kitaplardan biridir. İlk olarak tam on yıl önce okudum, en son da geçen yıl.

    Kapalı bir toplumda hayatın nasıl olduğunu bundan iyi gösteren bir kitap zor bulunur bence.

    YanıtlaSil
  3. İnsanoğlunun tüm zamanları kapsayan değişkenlik göstermeyen fitnesini en iyi yorumlayan yazarlardan biri.
    Arkası yarın roman" formatlı bloguma beklerim!

    http://huseyinutun.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. merhaba..bu kitabın tiyatrosun da var..ben çorum da izledim ama gelender ankara devlet tiyatrosundan dı herhalde..samsun da olabilir..( çorumun sadece sahnesi var, oyunlar diğer şehirlerden geliyor,ankara, samsun, diyarbakır,istanbul devlet tiyatrolarından birçok oyun, ..hikayeyi insanların canlandırdığını düşünün..kesinlikle muhteşem bir oyundu..paylaşmak istedim..sevgiler:))

    YanıtlaSil