5 Kasım 2012 Pazartesi

Bebek Bilgeliği / Gary Ezzo - Robert Bucknam

Hem kitap okumayı seven hem de bebek(ler) bekleyen acemi bir anne adayı olunca bebek bakımı konulu kitaplar okumak kaçınılmaz oluyor.

Kitabı kız kardeşim hediye almış. Rengi, kapağındaki cici bici bebe ve konusu itibariyle insanda hemen okuma isteği oluşturan br kitap doğrusu. Bestseller olup 2 milyon satan kitap bebeklerin aile ihtiyacından başlayıp, beslenme, emzirme, pişik, alt değiştirme, uyku, büyüme, uyanıklık, gaz sorunu, ağlamalar ve çoklu doğum gibi konuları içerip ebeveynlik dersleriyle sonlanıyor. İtiraf etmeliyim ki ilk olarak Çoklu Doğum: Sonsuz Parti başlıklı konuyu okudum;)

Basit bir anlatıma sahip kitabı ben bunları biliyorum zaten modunda okuyorsunuz. Verilen yüzde oranları zaman zaman canınızı sıkıyor, atladığınız bölümler, paragraflar oluyor. Ama bununla beraber uykusuz geceleri ve huysuz bebekleri düzeltme reçeteleri de mevcut. Her konu sonunda da "Değerlendirme Sorları" ile sınanıyorsunuz. Bu tarz kitaplar zaten hiç bilinmeyen bir şeyi söyleyecek değil. Yine de okumak, bilinenleri hatırlamak, başına geleceklere kendini hazırlamak adına okunası bir kitap. Anne adayları, bebeklerini bekledikleri dönemde bu tarz en az bir kitap okuyup bilinçli anne olmalı derim ben.

NOT: İş ve sosyal faaliyetlerin kısıtlandığı, onca boş vaktinizin olduğu hamilelik sürecinde çok kitap okunur diye düşünenlere üzülerek yanıldıklarını söylemeliyim. Tecrübe etmiş biri olarak 'yok, hamileyke  kitap okunmuyor, odaklanılamıyor' diyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder