30 Eylül 2012 Pazar

SESSİZ ODA/ Lori Schiller

Kitabı komşum, Afet teyze getirdi. Ben çok 
beğendim, bayılarak okudum, sen de okumak istersin belki diyerek bir tabak da çorba eşliğinde getirdi, saolsun. Kesinlikle Afet teyzem açısından pek şanslıyım;) Pek düşünceli ve iyi bir kitaplığı olan, kitaplarını benimle paylaşacak biri.
 
Çok severek okuduğu ve akıcı olsuğunu söylediüi için hiç tereddütsüz hemen başladım okumaya. Basit, gündelik dilde yazıldığı için akıcı bir kitap geldi. Okudukça okudum ama henüz yarılamamıştım ki, artık anlatılanların tekrar düştüğü, beni boğduğu, kapadıktan sonra kitabı pek de açmak istemediğimi farketttim. Hamile olduğumdan dolayı sadece keyifli kitaplar okumak istediğime yorduysam da bitirdikten sonra baktığım okur yorumlarda yalnız olmadığımı gördüm. 

Yazar Lori Schilller isimleri dahi değiştirmeden kendi hayatını anlatmış. Şizofreniye yakalanışı, hastalığın başlangıcı, seyri, tedavisi ve sonuçlanmasını ailesinin ve kendi yaşadıklarını, çevresiyle iletişimini konu almış. Kalın bir kitap olmasına rağmen üzerine düşülmesi gereken konular yüzeysel kalmış, hatta geçiştirilmiş. Kitabın ortasından itibaren hep benzer şeyleri okuduğunuzu düşünüp sayfaları atlayarak gitme isteği uyandırmasına rağmen, bir yerde zirveye ulaşması gerekirken pat diye çok çabuk bitmesi de hayal kırıklığı yarattı.

Şizofreni hakkında bilinmeyen pek çok şey öğrendiğinizi söyleyemiycem. Bu hastalara nasıl davranmamız gerektiği hakkında da bir netlik yok. Tedaviden sonra hatırladıkları kadarıyla yazılmış olması, elektroşok tedavisinin hafızasının belli bir kısmını silmesi ve kişinin yazar olmaması sebebiyle çok da üzerine düşmedim. Ama Lori Schiller bir kitap daha yazsa alır mısın derseniz ne alırım, ne de okurum. Anlayaccağınız altı çizilecek tek bir cümlesi dahi olmayan bir kitapla bir hafta oyalandım. Psikolojik kitapları severim, şizofreniye merakım var derseniz okuyun derim ama birinden bulup da okursanız en azından paranızı ziyan etmezsiniz, bunu da unutmayın...

Ayrıca Martı Yayınevinden çıkan kitaptaki oldukça sık rastlanan dizgi hataları da affedilir cinsten değildi.

Okuma isteğinizi artıracak, tadı damağınızda kalacak keyifli kitapların sizi bulması dileğiyle, iyi okumalar...


5 yorum:

  1. Kitabı yarılamış bulunmaktayım. İlk başta bende büyük bir hevesle okumaya başladım ama benzer şeyler beni sıkmaya başladı. Devam edip etmemekte karasız kaldım. Özellikle de kitap hakkındaki yorumlarınızı okuduktan sonra. Ama bir yandan şizofreni hakkında bilgi sahibi olmak istediğim için okumaya başladım. Daha önce araştırdığımda belirtileri, tedavileri gibi yazılardan başka düzgün kaynak bulamıyordum. Okursam belki daha iyi kavrarım dedim ama bu sefer kitap iyice sıkmaya başladı. Mutlu bir günümde elime alıp okuyabileceğim türden bir kitap değil. Ama yazar şahsen duygularını gerçekten pürüzsüz anlatmış. Hastalık hastası biri olarak, daha fazla okuyup da kendimi sıkmak istemiyorum. Ama eğer gerçekten bu konulara ilgisi olanların çok da sıkılmadan okuyabileceği bir kitap.

    YanıtlaSil
  2. Kitap budur,derinlemesine etkiliyor..

    YanıtlaSil
  3. Aslında kitap gerçekten çok güzel. Yazar olmayan hayatın içinden bir gerçek şizofreni hastasının yazdığı yaşanılmış hayat. Kitabın içinde dibe düşüp dipten çıkmanız, yüzeyde kalıp bir türlü hissetmek istediğiniz dibe inemediğiniz yerler var. Bunun sebebi gerçekten hastalık anılarının yarım hatırlanması olduğuna eminim. Hatta kendini zorladığı için anlık bir hastalık tekrar yaşaması da sona varamayan yarım bir bitiş yapmasına sebep olmuştur diye düşünüyorum. Lorinin hissettiklerini hissedebildiyseniz bence kitap amacına ulaşmıştır. Çünkü onun da hayatı sıkıcı, tek düze ve tekrarlı ilerlemiş. Daha kötüsü olmasın diye de mücade veriyor. Tavsiye edeiyorum. Anlayabilecek kişilerin hayata karşı görüşlerini fazlaca değiştirecek bir kitap.

    YanıtlaSil
  4. Cidden bi süre sonra kendini tekrarlamaya başlıyor, genelde betimlemeler ve yazarın duygu + düşüncelerini içerdiği için akıcılığı da yok malesef. Dİzgi hataları kısmına da katılıyorum, harf hataları bağlaç hataları çok göze batıyor.

    YanıtlaSil