12 Mart 2012 Pazartesi

FARELER VE İNSANLAR/ John Steinback

Fareler ve İnsanlar, bir kaç aydır kitağlığımda okunmayı bekliyordu. Bu kadar akıcı bir dille, beni hikayenin içine hapsedeceğini bilsem çok daha önceden okurdum. Konusuna dair hiç bir fikrim yoktu açıkçası ve bir tarlayı basan farelerle çiftçilerin savaşı tarzında bir hikayeden bahsedeceğini düşünerek okumayı hep erteledim. Pazar günü 110 sayfalık bu ince kitabı elime aldığımda bambaşka bir hikayeyle karşılaşınca hem sevindim, hem şaşırdım, hem de kızdım kendime.
Filmi de yapılmış olan Fareler ve İnsanlar kitabında baş rolde  iri yarı cüsseli, güçlü, fare, tavşan, köpek gibi tüyleri yumuşak hayvanları okşamaktan hoşlanan, saf ve zararsız Lennie ile ufak tefek ama akıllı, sürekli Lennie'yi gözeten Gerorge var. Birbirlerini hiç bırakmayan, bir hayal uğruna çalışıp didinen iki arkadaşın hikayesini anlatılıyor. Yazarın dili o kadar yumuşak ve hikayeyi o kadar gerçekçi anlatmış ki, içinde kaybolup giderken, zaman zaman olayın gidişatını tahmin edip, yapma Lennie, gitme, söyleme, karışma demekten kendinizi alamıyorsunuz. Sonunda ise, sizi tüm değer yargılarınızı yıkacak, bambaşka bir şey bekliyor...
Ben bir günde okuyup bitirdim, sizin de elinizde fazla kalacağını sanmıyorum. Nobel Ödüllü yazarın, MEB'nın 100 temel eseri arasına girmiş bu kitabını benim gibi okumakta geciken varsa hemen okusun derim...
İyi haftalar, iyi okumalar, kitapla kalın...
http://www.migmedya.com/yazarlar/aysen-ilgin/43-ubor-metenga.html
http://siirtlihamlet.com/index.php/yazar-yazlar--arsiv-/9-yazarlar/203

16 yorum:

  1. Okumaya başladığım günden beri ertelediğim kitaplardan bir tanesi. Elimde bulunanları bitirdikten sonra Fareler ve İnsanlar ile ilgilenme planlarım var. Hayırlısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir plan doğrusu;) kısacık keyifle okunacak uzun öykü türünde bir kitap, kapılıp gideceksiniz.
      Okuduktan sonra yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim;) Sevgiler...

      Sil
    2. google da adıma arama yaparken bu yorumu yazdığımı gördüm :) kısa süre önce bu konuyla ilgilendim fikirlerimi http://genc-adam.blogspot.com/2012/07/fareler-ve-insanlar.html buradan okuyabilirsin, teşekkürler...

      Sil
  2. vakti zamanında okumuştum yeniden okuyasım geldi:)

    YanıtlaSil
  3. Lisedeyken okumuştum bu kitabı , şimdi yeniden anımsadım...Teşekkürler ,sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne şanslısınız, erken tanışmışsınız bu kitapla. Neyse ki, ben de okudum sonunda;)

      Sil
  4. filmini seyretmiştim , çok güzeldi..

    YanıtlaSil
  5. zaten john Steinback başarılıdır.3 kitabı test edip onaylandı:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangi kitaplarını okudunuz? ben Bitmeyen Kavga, Gazap Üzümleri ve Tatlı Perşembe'yi merak ediyorum. John Steinback yazarlarımdan biri;)

      Sil
  6. tabiki bir klasik olarak gazap üzümleri okumuştum ilk.kalın bir ciltti ve çok ağladım diebilirim. yaş olarakta gençtim tabii:D
    arkasından 'cennet yolunu okudum.defalarca okunur.her okunuşta ayrı bir keyif verir 2 yılda bir açıp kurcalarım.
    son olarakta fareler ve insanlar gelir.

    ama en iyisi dersen bu üçlüden gazap üzümleri diyebilirim.bitmeyen kavga ve tatlı perşembeyi okumadım henüz
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için, bunları yazıyorum bir kenara. Gazap Üzümleri ve Cennet Yolu'nu en kısa zamanda okuyacağım;)
      Sevgiler

      Sil
  7. Öyle güzel anlatmışsın ki canım:)
    Kitabı bir an önce alıp okuma isteği duydum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. seneler once okumustum harıka bı kıtaptır:)

    YanıtlaSil
  9. Kitaplığımda bekliyor uzun süredir bu kitap .En kısa sürede okunacak demek ki ;) teşekkürler.

    YanıtlaSil