12 Aralık 2011 Pazartesi

AZ - HAKAN GÜNDAY



Çok satan listelerinde hep üst sırada gördüğüm AZ kitabının arka sayfa tanıtımındaki kelime oyunlarını görünce ilgisiz kalamadım ve hemen edinip, büyük bir hevesle okumaya başladım. Açıkçası başlarda biraz sıkıldım, yazar etkilemek için biraz kasmış, aforizma kurmak için yer yer kendini parçalamış gibi geldi ve ön yargılarım oluştu, yarım bırakmayı bile düşündüm. Ancak Hakan Günday'ın hayal gücü öyle geniş ki, biraz karışık ve fazla tesadüf olmasına rağmen kompleks bir senaryo kurgulaması kitabı elimden bıraktırmadı. Anlatım zaman zaman yorsa da uyandırdığı merakla okumayı sürdürdüm. Ancak arka kapak yazısıyla çok bağdaştıramadım. Ben satır aralarında bu tanımdaki tadı, şiirsel anlatımı aradım. Keyifli bir aşk hikayesi okuyacağımı düşünerek aldım kitabı elime. İçindeki acılar, sürüklenişler beni benden aldı, hatta yok artık dedirtti. Yazarın Kinyas ve Kayra kitabı için duyduğum iltifatları AZ'a yakıştıramasam da genel olarak beğendim kitabı. Yine de alın mutlaka okuyun demeyeceğim


ARKA KAPAK;

AZ Küçük bir kelime, büyük bir roman.

Diyebilirsin ki, bir insanı, fotoğraflarından ve hakkındaki haberlerden ne kadar tanıyabilirsin? Haklısın. Belki de çok az...

O zaman şöyle demeliyim: Seni az tanıyorum... Az...

Sen de fark ettin mi? Az dediğin, küçücük bir kelime. Sadece A ve Z.

Sadece iki harf. Ama aralarında koca bir alfabe var.

O alfabeyle yazılmış onbinlerce kelime ve yüzbinlerce cümle var. Sana söylemek isteyip de yazamadığım sözler bile o iki harfin arasında.

Biri başlangıç, diğeri son. Ama sanki birbirleri için yaratılmışlar.

Yan yana gelip de birlikte okunmak için. Aralarındaki her harfi teker teker aşıp birbirlerine kavuşmuş gibiler.

Senin ve benim gibi...

5 yorum:

  1. Hani bazı filmlerin fragmanları harika olur ya, filmi izledikten sonra sadece fragmanın harika olduğunu anladığında üzerine bir hayal kırıklı renginde naif bir duygu çöker adamın. Sanırım bu arka kapak yazısı da öyle, okumuştum bu satırları gerçekten en güzel yeri kitabın ve sağlam bir tespit, içerik için pek fazla malzemesi kalmamış demek ki :) Böyle kitaplara dikkat etmek gerekiyor. Şu çok satan kayıp gül gibi olsa gerek... E zevklerimiz de uyumlu olduğu için bu kitabı okumayı hayli bir ileri tarihe erteliyorum. İnceleme güzel olmuş, eline sağlık Ayşen.

    YanıtlaSil
  2. AZ'ı düşündükçe hala beğenip beğenmediğime karar veremiyorum,sadece hayal gücüne hayran kaldım diyebilirim. O da hani Mahsun Kırmızıgül'ün sinema filmleri çıktığında bir kaç filmlik konuyu bir projeye sıkıştırmış diye yorumlar yapıldı ya, aynısı bu kitapta var. Şahsen Mahsun'un filmlerindeki çok konululuk beni rahatsız etmemişti ama bunda öyle olmadı. Kendince aldığı notların hepsini tek kitapta birleştirmek için zorlamış kendini.Yazacak onca şey olunca duygu çok arka planda kalmış tabi.Daha verimli kitaplar okuyabilirsin,ertele erteleyebildiğin kadar;

    YanıtlaSil
  3. Çok merak ettiğim yazarların başında geliyor Hakan Günday. Artık o kadar çok duydum ki ismini, kendimi kötü hissetmeye başlamıştım okumadığım için! Yanılmıyorsam Idefix'in listesinde 2011'in en dikkat çekici (iyi?) kitapları listesinde ilk sıradaydı (?). İyi bir okuyucu olduğunu düşündüğüm için ben de Şevket gibi bir süre daha bu yazar olmadan devam edebilirim :)

    YanıtlaSil
  4. benim için arka kapak yazısı kesinlikle kitabı yansıtmıyor...az ı bende beğenmedim..kinyas ve kayra ve piç in yanından dahi geçemez.hakan günday fanatiği değilim bende bu arada:D

    YanıtlaSil
  5. Hakan Günday'ı okuduğu tek kitabıyla yorumlayarak haksızlık ettiğimi düşünmekle beraber geçen hafta Okan Bayulgen'in programına konuk olduğunda bahsi geçen kült kitaplara dair bir fikrim yok, ben onu okumadım tarzı cevaplarıyla da kınamamı aldı maalesef. Buna rağmen çok tavsiye aldığım Kinyas ve Kayra'yı bir ara okuyacağım

    YanıtlaSil