29 Aralık 2011 Perşembe

UÇURTMA AVCISI / Khaled Hosseini (Halid Hüseyni)

Yeniden iyi olmak diyordu Rahim Han, Emir'e. Böyle başlıyor kitap. Sonrasını Emir'den dinliyoruz. 2007'de filmi de çıkan Uçurtam Avcısı, her sayfasında arkadaşlık, ihanet, dostluk, ihanet, sadakat kavramlarını sorgulayacağınız, isteseniz de unutamayacağınız bir kitap. Öyle gerçekçi ki, kendimi bir Emir'in bir Hasan'ın yerine koyup vicdan azabı yaşadım, üzüldüm, sevindim, kıskandım, canım acıdı, ağladım, küstüm, affetttim, aşık oldum, isyan ettim, korktum, kaybettim, kazandım ve ve ve daha niceleri. Kısacası duygudan duyguya sürüklendim. Filmini izlemedim, kitabın tadını verip vermeyeceğinden hala şüpheliyim, çünkü kitaptaki başarı muhteşem. Aslında sadece son dönemde bu yıl içinde okuduklarımı yazıyorum. Uçurtma Avcısı'nı 2010 yazında okumama rağmen paylaşmadan geçemedim. Burada yer alması gereken bir kitap diye düşündüm. Herkese okumasını önerdiğim, kitaplarımı paylaşmayı sevmememe rağmen hemen eline tutuşturup okumalısın bunu dediğim bir eser. Öyle ki, en son kime verdiysem geri gelmedi, kitaplığımda yeri boş hala. Eminim ki, alan kişi de bilinçli el koymuştur kitaba, öyle çok bağlanmıştır çünkü, dolayısıyla kızamıyorum. Üstelik bu kitap Afganistan doğumlu Amerikalı yazarın  ilk kitabı (2003) ve New York Times'ın en çok satanlar listesinde bir numaraya ulaşmış bir eser. Şimdilerde Bin Muhteşem Güneş adlı ikinci kitabıyla da raflarda yazar. Ben elimden bırakamadım. Müthiş etkileyici ve sürükleyici bir roman. Emir ve Hasan'ın hikayesini mutlaka okumalısınız, hatta lütfen okuyun lütfen

6 yorum:

  1. Okuduğumda uzun zaman etkisinden çıkamamıştım...Az biraz Amerikan propagandası yaptığını düşünsem de kitabı beğenmiştim..

    YanıtlaSil
  2. propagandayı ben de sezmedim değil, lakin kitabı tüm acılarına rağmen öyle çok beğendim ki, es geçtim o noktayı;)

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir kitap! Bin Muhteşem Güneş'i tembellik yapıp okumadım henüz ama okuyacağım en kısa sürede.

    YanıtlaSil
  4. Bin Muhteşem Güneş benim de kitaplığımda okunmayı bekliyor. Düşündürücü, ağır kitaplardan birinin ardından bu kolsy okunur yazara sıra vermek lazım;)

    YanıtlaSil
  5. Her ne kadar Uçurtma Avcısı daha öne çıksada ben Bin Muhteşem Güneş'i daha çok beğendim. İnanın kitabı elime aldıktan sonra bitirene kadar bırakamadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bin Muhteşem Güneş hala kitaplığımda okunmayı bekliyor. Ama bu yorumdan sonra ön sıralara yükseldi;)

      Sil