29 Aralık 2011 Perşembe

BEYOĞLU RAPSODİSİ / AHMET ÜMİT

Twitter takipçilerim bilir. Biraz sıkıntıyla, isyan iletileriyle okudum Beyoğlu Rapsodisini. 200.sayfaya kadar ruhsuz, bildik bir hikaye dinledim, ee, ne var yani dedim. 200'den sonra hikaye öyle bir başladı ki, elimden bırakamadım.390 sayfalık kitap şimdiye kadar okuduğum kitaplar arasında en şaşırtıcı son unvanını hak etti. Kitabın sonunda öyle çok şaşırdım ki, hemen herkesten şüphelenmeme rağmen, katil o ana kadar düşünmediğim, asla da düşünmeyeceğim tek kişi çıktı. Polisiye anlamda kitabın son %50si oldukça başarılıydı.
Ahmet Ümit hikayesini anlatırken okuru Beyoğlu'nu yeniden keşfe çıkartıyor. Bilindik, bilinmedik, sokaklara, binalara, restoranlara, kafelere  götürüyor, zaman zaman da binaların tarihini fısıldamaktan geri kalmıyor. Bu konuda ise gayet başarılıydı.

8 yorum:

  1. merhaba Ayşen hanım, sayfanızda görünce yorum yapmadan geçemedim. Beyoğlu Rapsodisi benim de en beğendiğim Ahmet Ümit romanıdır diyebilirim. Evet sonu kesinlikle harikaydı. ben de yakında bloğumuzda bir Ahmet Ümit dosyası açacağm diğer kitaplarını okuduysanız görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,öncelikle sayfama zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Kitaptaki son gerçekten muhteşemdi, çok zekice kurulanmış. Bloğunuzda açılan dosyalara seve seve yorum yaparım, takip edicem

    YanıtlaSil
  3. o zaman bir soru :) ahmet ümüt mi, agatha crıstıe mı ...

    YanıtlaSil
  4. Şaşırtan bir finali var kitabın ki benim de polisiye kitaptan beklediğim de budur..
    Ahmet Ümit favorilerimdendir..
    Beyoğlu Rapsodisi ve İstanbul Hatırası ikisini birleştir, tur rehberi olmadan İstanbul'u gez:))

    YanıtlaSil
  5. serhat; baştan sona polisiye roman olsun diyorsanız Agatha Cristie, hem polisiye olsun, sonu beni vursun, aynı zamanda bir şeyler de öğretsin, tanıdık bir şeyler söylesin derseniz Ahmet Ümit:D biraz politik bir cevap oldu sanki,bgn çok iyimserim de;)

    YanıtlaSil
  6. flzpink; İstanbul Hatırasını da en yakın zamanda okuyup yazıcam. O zaman bir daha yorum yaparım. Kitaplar vasıtasıyla tur rehbersiz İstanbul'u gezmek iyiymiş, gözlemleri ve benzetmeleri sevdim;)

    YanıtlaSil
  7. Bende çok beğendim Beyoğlu Rapsodisini. Beyoğlu tasvirleri ilgi çekici. Fakat sonu beni mutlu etmedi. Bunun nedeni Selim in kendi iç dünyasındaki konuşmalara şahit olurken birden katil çıkması. Halbuki bir insan iç dünyasında gerçekçi olur. Bu romanda Selim kendi kendine düşünürken Kenan a yardım etmesi gerektiğini söyleyip o günden sonra arkadaşının yanında oluyordu. Böyle olması çelişki uyandırıyor haliyle.

    YanıtlaSil
  8. takip etmek istedim sizi edemedim:(

    YanıtlaSil